یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

علت کند شدن اپیلیدی براون

هر راه حل مفیدی که ببینم

علت کند شدن اپیلیدی براون

۲ بازديد
عوامل مختلفی مانند تمیز نکردن دستگاه اپلیدی و استفاده نادرست از آن می‌تواند منجر به بروز مشکل در کارکرد اپیلیدی شود. یکی از مشکلات رایج در اپیلیدی ها کند شدن آن است، اما ما میخواهیم در این مقاله علت‌ کند شدن اپیلیدی براون را بررسی کنیم.
کند شدن به اصطلاح همان پایین آمدن سرعت چرخش تیغه‌های این دستگاه است. چون وظیفه این دستگاه کندن موهای زائد از بدن است باید حتما تیغه‌های آن تیز باشند در غیر این صورت دستگاه کارایی لازم را نخواهد داشت.
در ادامه ما درباره دلایل و علت‌هایی که باعث اختلال در عملکرد و کارکرد این وسیله می‌شود، صحبت می‌کنیم. اگر تیغه‌های دستگاه شما هم کند شده و می‌خواهید علت آن را بدانید تا بتوانید برای حل مشکل اقدام کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 تعمیر اپیلیدی

علت‌ کند شدن اپیلیدی براون

دلایل مختلفی می‌تواند منجر به بروز این اتفاق شود. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گیر کردن گردوغبار و مو در دستگاه
  • مسدودشدن تیغه‌ها
  • خراب شدن تیغه‌های دستگاه
  • تعویض نکردن تیغه‌ها
  • ضعیف شدن قدرت باتری
  • دستگاه قدیمی است
  • استفاده نادرست از دستگاه

 

گیرکردن گرد و غبار و مو در دستگاه

استفاده بلندمدت و مداوم از دستگاه باعث تجمع گرد و خاک و مو در آن می‌شود که در نهایت این اتفاق منجر به کندشدن سرعت تیغه‌های آن می‌شود.

بسته شدن تیغه‌ها

استفاده زیاد از دستگاه و تمیز نکردن آن باعث بسته شدن تیغه‌ها می‌شود، همین امر می‌تواند باعث اختلال در عملکرد کل دستگاه شود.

خراب‌شدن تیغه‌ها

یکی دیگر از مشکلات شایع برای دستگاه که باعث می‌شود، عملکرد آن را دچار مشکل می‌کند خرابی تیغه آن است که به دلایل مختلفی چون استفاده زیاد و در بلندمدت اتفاق می‌افتد.

تعویض نکردن تیغه‌ها

تیغه‌های دستگاه به مرور که مورد استفاده قرار بگیرند کند و ضعیف می‌شوند. برای این‌که تیغه‌ها همیشه تیز باشند و کار کنند باید هر چند وقت یکبار تعویض شوند.

ضعیف‌شدن قدرت باتری دستگاه

اگر دستگاه شما از نوع باتری‌دار است در صورت کم‌شدن باتری، عملکرد آن هم کند می‌شود.

استفاده نادرست از دستگاه

اگر از اپیلیدی براون در مدت زمان زیاد، در زاویه نادرست و فشار زیاد استفاده شود منجر به کندی عملکرد دستگاه می‌شود.

قدیمی و خراب‌بودن دستگاه

قدیمی بودن دستگاه علت دیگری است که می‌تواند منجر به بروز مشکل در کارایی این وسیله شود. برای این‌که نگذارید دستگاه خراب شود و به سرعت وظیفه خود که کندن موهای زائد است را انجام دهد باید آن را به دقت تمیز کنید و برای تعویض قطعات آن از قطعه‌های برند و اصل با کیفیت بالا استفاده کنید. استفاده از دستگاه به کمک نکات مراقبتی که در دفترچه راهنما قرار دارد باعث افزایش طول عمر دستگاه و بهبود عملکرد آن می‌شود.

 

نحوه تعمیر اپیلیدی با تیغه‌های کند

قبل از هرگونه اقدامی برای تعمیر اپیلیدی براون باید ابتدا دلیل این کندی سرعت را تشخیص دهید و پس از آن برای تعمیر و حل مشکل اقدام کنید. توجه داشته‌باشید که اگر دانش کافی برای شناسایی و حل مشکل و خرابی در دستگاه را نداشته‌باشید در نهایت باعث خرابی بیش‌تر آن می‌شوید و دچار خسارت مالی بیش‌تری می‌شوید. از جمله را‌ه‌های تعمیر این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تمیزکردن تیغه: اگر تیغه دستگاه کند شد تیغه‌های وسیله را از گرد و غبار و مو تمیز کنید تا مشکل حل شود.

عوض کردن تیغه: تیغه‌های کند و خراب باید تعویض شوند تا عملکرد و سرعت دستگاه بهبود یابد.

چک کردن باتری یا منبع تغذیه:اگر دستگاه شما باتری دارد مطمئن شوید که کاملا شارژ شده و قدرت کافی برای کار کردن دارد. استفاده از منبع تغذیه خارجی هم منجر به تامین ولتاژ و جریان مناسب می‌شود.

بررسی سیم و اتصالات: برای حل مشکل در کند شدن عملکرد دستگاه از خراب نبودن سیم مطمئن شوید.

 

نحوه استفاده درست از دستگاه اپیلیدی براون

اگر می‌خواهید دستگاه طول عمر بالایی داشته‌باشد و باکیفیت خوب کار کند باید یک‌سری نکات مراقبتی لازم را در این زمینه انجام دهید. از جمله این نکات این است که باید بعد از هربار استفاده دستگاه را کاملا از مو زائد پاک کنید. هم‌چنین نسبت به تعویض به موقع تیغه‌ها اقدام کنید چون بعد از مدتی استفاده، تیغه‌ها کند می‌شوند و عملکرد کل دستگاه به مشکل می‌خورد.

همچنین اگر در دستگاه عیب جزئی مشاهده کردید بهتر است خیلی سریع برای حل آن اقدام کنید تا به مرور زمان مشکل بزرگتر نشود و منجر به خرابی بزرگ دستگاه نشود. اگر می‌خواهید یک دستگاه خوب و باکیفیت داشته‌باشید بایدیک محصول خوب معتبر که از قطعات اصل و باکیفیت درست شده باشد را خریداری و استفاده کنید.

 

برای خرید یک دستگاه اپیلیدی براون باکیفیت و خوب به چه عواملی توجه کنیم؟

اگر می‌خواهید یک دستگاه خوب که کیفیت بالایی داشته‌باشد و طول عمر آن بالا باشد برای خرید این محصول باید به نکات مختلفی توجه کنید. از جمله نکات لازم هنگام خرید این وسیله، توجه به برند و شرکت سازنده، قیمت محصول، میزان قدرت و کارایی آن است. توجه به این نکات و مشورت با فردی که در این زمینه تخصص دارد منجر به خرید یک محصول خوب با طول عمر بالا می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در تات بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.